Orde in de klas wordt bepaald door de leraar die ervoor staat. Is het een man of vrouw die regeert vanaf de top van de apenrots? Iemand die de feitelijke leiding uit handen geeft aan leerlingen? Of is het iemand die in een ontspannen sfeer de leiding neemt en orde weet te houden zonder woorden?
Dit traject is voor ervaren docenten die moeite hebben met orde houden en het creëren van een prettige werksfeer. Het betreft een kortlopende, intensieve combinatie van scholing en individuele begeleiding. Hierbij staat individueel maatwerk voorop
Het traject bestaat uit de volgende componenten:
- Een gezamenlijke openingsmiddag, waarvoor elke deelnemer vooraf de voor hem of haar belangrijkste vraag kan aanleveren bij Veronica Weusten, de trajectbegeleider, zodat er maatwerk ontstaat. Bovendien komen de essentiële aspecten van het leiderschap in de klas aan bod.
- Een lesobservatie door Veronica met nagesprek (samen twee uur), waarin de sterke en zwakke onderdelen van het functioneren in kaart worden gebracht. U krijgt aanbevelingen om u te verbeteren.
- Een tweede lesobservatie na enkele weken.
- Optioneel: een schriftelijke rapportage in briefvorm aan de leraren in kwestie, waarin het proces en de conclusies worden vastgelegd.
Groepsgrootte: minimaal 5 en maximaal 12 docenten.
Startdatum: 29 september 2015
Deze activiteit is gevalideerd door de registercommissie en met 8 RU (registeruren) opgenomen in registerleraar.nl